Informace prý nemusejí spotřebitelům prospívat

Aktuality |

Příliš znalostí může údajně škodit, alespoň z pohledu toho, kolik člověk zaplatí.




Robert Masson, profesor ekonomie z Cornellovy univerzity, dochází k takto bizarnímu závěru v článku publikovaném v časopisu Applied Economics Letters.
Působí to absurdně, Masson nicméně tvrdí, že např. objektivní spotřebitelské testy zvyšují povědomí uživatelů o výrobcích a tím i poptávku. Vyšší zájem o produkty a porozumění jejich technickým finesám pak může vést i k tomu, že lidé zaplatí (jsou ochotni zaplatit) vyšší cenu. Nebo jinak – podrobné informace jsou podle Massona výhodné pro rozhodujícího se jednotlivce, nikoliv ale pro zákazníky jako celek.
Diskutující na Phys.org nicméně např. namítali, že vyšší poptávka/prodej by (u spotřebního zboží, kde nabídka není omezena z hlediska množství) naopak měla zlevnit výrobní náklady a cenu snížit.








Související články




Komentáře

Napsat vlastní komentář

Pro přidání příspěvku do diskuze se prosím přihlašte v pravém horním rohu, nebo se prosím nejprve registrujte.