Scienceworld.cz
PRO MOBIL
PRO MOBIL


KLASICKY
KLASICKY


JIC nabízí technologických firmám kreativní vouchery

oznámení Jihomoravského inovačního centra

Brno ve spolupráci s JIC vymyslelo projekt, který umožňuje firmám získat poukaz na vylepšení komunikace svých produktů a služeb navenek. Technologické firmy tak můžou skrze JIC KREATIVNÍ VOUCHER získat až 75 procent nákladů na spolupráci s kreativci zpět. Hlásit se do projektu můžou od začátku února.
Za vouchery stojí Brno ve spolupráci s JIC, který s technologickými firmami spolupracuje už téměř třináct let. Za tu dobu si mnohokrát ověřil, že podnikatelé mají částo know-how na špičkové úrovni, hůře se jim ale daří přínos svých technologií odkomunikovat navenek. S tím jim můžou pomoci právě kreativci. „Profesionálové z kreativních odvětví můžou přispět k vylepšení prezentace produktů, procesů a služeb firem tak, aby společnosti rozvíjely svou pozici na trhu a byly schopné oslovit dostatečné množství klientů na stávajících i nových trzích,“ vysvětluje ředitel JIC Jiří Hudeček. Jedním z cílů projektu je, aby si představitelé firem uvědomili přidanou hodnotu kreativních řešení pro svůj byznys.

Projekt nabízí ke spolupráci prověřené kreativce
Jaký je pro firmy postup? Firma se registruje na stránkách JIC KREATIVNÍ VOUCHER. Absolvuje workshop o spolupráci s kreativci a jednoho z nich si vybere. Společně vytvoří návrh spolupráce a firma ho nahraje na web JIC. Pokud firma získá voucher, dostane za spolupráci zpět až 75 % nákladů (maximálně ale 100 tisíc korun). Projekt je určen pro malé a střední firmy, které mají sídlo nebo provozovnu v Jihomoravském kraji.
Seznam kreativců, ze kterých si můžou vybrat partnera ke spolupráci, najdou firmy v kreativní galerii. Do ní se mohli zaregistrovat prověření profesionálové, kteří se na trhu pohybují minimálně pět let a můžou se prokázat úspěšnými realizacemi a spokojenými referencemi od zákazníků. Pochází z oborů jako je grafika, design, marketing, copywriting, tvorba webových stránek, ale i fotografie nebo práce s videem, hudbou a zvukem. Biotechnologickým společnostem tak můžou pomoci navrhnout moderní obal na produkt, nepřehlédnutelný stánek pro prezentaci na veletrhu nebo webové stránky, které jednoduše představí potenciálním zákazníkům a partnerům přínosy spolupráce s firmou či vědeckou institucí. Přínosů ale může být daleko více. Spolupráce s kreativci často přináší další inovace, jako jsou změny v procesech a nové uvažování nad problémy. Prokázaly to zahraniční projekty propojující tvořivé profese s firemní sférou, kterými se JIC KREATIVNÍ VOUCHER inspiroval.

Zkušení kreativní profesionálové jsou při komercionalizaci vědy potřeba
Mnohé firmy a pracoviště služby kreativců zatím nevyužívají, i když se jim to může vyplatit stejně jako Centru materiálového výzkumu z Fakulty chemické Vysokého učení technického v Brně. “Potřebovali jsme získat zakázky u průmyslových firem, ale moc jsme nevěděli, jak s nimi komunikovat. Snažil jsem se jim proto spolupráci nabízet osobně. Jenže mi shánění klientů zabíralo stále víc času a já jsem se nemohl věnovat výzkumu tak, jak bych potřeboval,“ vysvětlil vedoucí Laboratoře kovů a koroze Jaromír Wasserbauer. Proto se obrátili na profesionály, se kterými společně připravili marketingovou strategii a nyní jim firmy nabízejí spolupráci samy.
Díky novým prezentačním materiálům a kompletní marketingové strategii se laboratoř za pár měsíců dostala do povědomí mnoha průmyslových firem a získala řadu nových zakázek. Navíc se přiblížila i k dlouhodobé spolupráci s některými významnými společnostmi, například s Českou zbrojovkou.

Brno hledá způsoby, jak podpořit technologické firmy v okolí
Podobný projekt má v tuzemsku premiéru. Brno na něj vyčlenilo 4 miliony korun. Už v minulosti bylo pionýrem podpory spolupráce firem a vědců prostřednictvím inovačních voucherů, které taktéž zavedlo jako první v republice. Losování podpořených kreativních spoluprací se odehraje 27. dubna na JIC.

autor


 
 
Nahoru
 
Nahoru