Scienceworld.cz
PRO MOBIL
PRO MOBIL


KLASICKY
KLASICKY


Auta mají navzájem o sobě vědět

Chytrá auta nemusí znamenat jen ta, která se řídí sama (viz například známý projekt Googlu). Jiný přístup se snaží sdílet maximum informací jak mezi vozy, tak i třeba se semafory a jinými signallizačními systémy. Pokud budou v reálném čase k dispozici informace o poloze, směru a rychlosti jednotlivých účastníků provozu, půjde prý předvídat potenciálně nebezpečné situace a na rizika ihned upozorňovat. Řidič ohroženého vozu dostane signál aktusticky i optickou signalizací. Tímto způsobem třeba zjistí, že blízký vůz začína neočekávaně brzdit, přidává nebo prudce mění směr.

V současnosti probíhá pilotní testování. V americkém městě Ann Arbor probíhá testování projektu, na němž se zatím podílí asi 3 tisíce vozidel. Vědci z University of Michigan, kteří stojí za celou myšlenkou, se optimisticky domnívají, že tímto způsobem by se množství nehod mohlo snížit až o 80 %.

Podrobnosti Computerworld.cz.

Člověka samozřejmě napadá řada otázek, a to i když pomineme hacknutí takové komunikace. Příslušný systém ale, zdá se, bude plnit svůj účel, jen když se ho zúčastní většina aut oblasti. Jak tedy systém zavést? Budou se třeba do nových vozů příslušné funkce implementovat povinně?

autor


 
 
Nahoru
 
Nahoru