Scienceworld.cz
PRO MOBIL
PRO MOBIL


KLASICKY
KLASICKY


Informace prý nemusejí spotřebitelům prospívat

Robert Masson, profesor ekonomie z Cornellovy univerzity, dochází k takto bizarnímu závěru v článku publikovaném v časopisu Applied Economics Letters.
Působí to absurdně, Masson nicméně tvrdí, že např. objektivní spotřebitelské testy zvyšují povědomí uživatelů o výrobcích a tím i poptávku. Vyšší zájem o produkty a porozumění jejich technickým finesám pak může vést i k tomu, že lidé zaplatí (jsou ochotni zaplatit) vyšší cenu. Nebo jinak – podrobné informace jsou podle Massona výhodné pro rozhodujícího se jednotlivce, nikoliv ale pro zákazníky jako celek.
Diskutující na Phys.org nicméně např. namítali, že vyšší poptávka/prodej by (u spotřebního zboží, kde nabídka není omezena z hlediska množství) naopak měla zlevnit výrobní náklady a cenu snížit.

autor Pavel Houser


 
 
Nahoru
 
Nahoru