Scienceworld.cz
PRO MOBIL
PRO MOBIL


KLASICKY
KLASICKY


Je v reklamě lepší červená nebo modrá?

Výzkumníci University of British Columbia podnikli nyní rozsáhlý (600 účastníků) průzkum, který se zaměřil hlavně na to, jak se liší působení modré a červené. Účastníci průzkumu museli řešit řadu úloh na monitorech, kde na pozadí převládala jedna z barev.

Ukázalo se, že obě barvy mění zlepšují naše kognitivní schopnosti, každá ale jiných oblastech. Červená barva nikoliv překvapivě zvyšuje pozornost (proto se používá pro signalizaci nebezpečí; mimochodem, studie neřešila, nakolik je působení barev dáno kulturně a nakolik už biologicky). Zlepšila výkon při provádění korektur nebo schopnost si něco zapamatovat. Modrá barva u lidí zase zvyšovala pocit pohody (proto je nejspíš také univerzálně nejoblíbenější), což se projevilo ve schopnosti přicházet s novými nápady/kreativitou. Mimochodem, právě kvůli lepšímu pocitu se pak účastníci průzkumu většinou i nesprávně domnívali, že s modrou barvou řeší lépe veškeré úkoly.

Pro reklamu z toho vyplývá, že třeba červenou barvu obalu zboží si lidé snáze zapamatují, ale soustředí se přitom spíše na detaily než na nějakou „kreativitu sdělení“.

 

Zdroj: ScienceDaily

 

 

autor Pavel Houser


 
 
Nahoru
 
Nahoru