Scienceworld.cz
PRO MOBIL

KLASICKY

Linky: Genesis – klonování – energie z černých děr – život na Marsu – dinosaurus na Madagaskaru

Po čase opět přinášíme záplavu odkazů na vědecké články na českých i zahraničních internetových serverech…
Krátký článek o vypuštění sondy Genesis, která má analyzovat sluneční vír, tj. proud částic směřujících ze slunce, najdete na Ihned. Stejně tak na Ihned můžete najít i již tradičně velmi povrchní článek o budoucím klonování člověka. Je skutečně s podivem, jak málo seriózních, věcných a neemotivních materiálů vychází o této technologii.
A do třetice vědecká sekce Ihned: Krátký článek pojednává o podrobné trojrozměrné mapě, která vzniká v NASA.
Ještě ke klonování: O omezeném povolení výzkumu kmenových buněk informují Livové noviny.

Na serverech World Online si můžete přečíst například o tom, jak by se teoreticky dala získávat energie z černých děr (k tomu poznámka: Princip, který je zde uveden, tj. využití rotační energie velmi hmotných objektů, se již dnes používá při urychlování sond, takže třeba družice vyslaná K Jupiteru zamíří nejprve ke Slunci, aby byla odtud vystřelena větší rychlostí, než bychom ji mohli udělit zde na Zemi). Onen článek každopádně najdete zde. A když už budete na World Online, zkuste se podívat i na to, jak vlastně zemřel proslulý ledový muž.

Na Idnes se objevil například článek o naději zvýšit přesnost přepovědí počasí. K tomu snad lze říct, že příznivci teorie chaosu mají v tomto případě řadu důvodů ke skepsi. Internetová podoba Mladé fronty přináší i článek o tom, jak přimět rakovinné buňky, aby se samy zničily.

Naši pouť zakončíme jedním odkazem zahraničním: O objevu nového druhu dinosaura na ostrově Madagaskar informuje National Geographic.