Legendární Big Foot je prý hybridem

Biologie |

Big Foot je jakousi obdobou známějšího sněžného muže Yetiho. Jedná se o legendárního „skoročlověka“, který by měl žít v USA a Kanadě.

Legendární Big Foot je prý hybridem

Bývá popisován jako tvor podobný opici, nicméně chodící vzpřímeně. Je pořádně velký, ostatně podle velikosti údajných stop získal i jméno.
Samozřejmě, že žádný takový tvor nejspíš neexistuje. Když tedy Melba Ketchum z DNA Diagnostics (Nacogdoches, Nové Mexiko) oznámil, že sekvenoval jeho genom, není divu, že mu jeho studii ve vědeckých časopisech hodili na hlavu. Práci si proto musel vydat sám ve svém vlastním časopisu DeNovo. Ketchum samozřejmě hovoří o spiknutí vědeckého establishmentu a přirovnává se ke Galileovi.
Pro analýzu byla použita DNA z různých vzorků krve, kůže a vlasů – v USA je údajně přes 100 podobných vzorků, které jsou spojovány s tímto tvorem. Osekvenovány měly být 3 kompletní jaderné genomy, 10 kompletních sekvencí mitochondriální DNA a 20 mtDNA částečných. A výsledek? Prý jde o hybridy, potomky ženy Homo sapiens a muže neznámého podobného druhu – ne však neandrtálce ani denisovana.
Mitochondriální DNA (tedy „naše“, od matky Homo sapiens) se má podobat nikoliv americkým indiánům, ale obyvatelům Evropy nebo Blízkého východu. Ketchum spekuluje, že tvor tedy mohl na americký kontinent dorazit z Evropy, např. v době glaciálu po ledu přes Grónsko. Zní to pořádně krkolomně, že? Nejspíš se sekvenovala prostě DNA současných Američanů a těžko říct, čím vším byly vzorky kontaminovány.
Příslušné sekvence nejsou k dispozici v otevřené bance GeneBank. Ketchum tvrdí, že je proto, že databáze přijímá pouze sekvence „uznaných druhů“, genetik Leonida Kruglyak z Princetonu ovšem tvrdí, že žádné takové omezení neexistuje. Ketchum pojmenoval nový druh Homo sapiens cognatus a už se prý stará o to, aby Big Foot měl přiznána lidská práva…