Nový web o exoplanetách

Aktuality |

Na adrese www.exoplanety.cz byl spuštěn nový server o exoplanetách a životě ve vesmíru. Na portále bude k dispozici také elektronický časopis Gliese, který už vychází v pdf od loňského roku a stránky o družici Kepler.

„Výzkum exoplanet je v současné době nepochybně nejdynamičtěji se rozvíjejícím oborem astronomie. A tento jev rozhodně není krátkodobý. Fascinující objevy přicházejí již dnes a do budoucna se můžeme těšit na další. Během následujících let budeme schopni objevovat exoplanety zemského typu, na kterých se mohl vyvinout život. A to je druhá část, které se chceme na exoplanety.cz věnovat. Astrobiologie je novým moderním oborem, jehož popularizací se ale v ČR do teď nikdo systematicky příliš nevěnoval,“ uvádí provozovatel serveru Petr Kubala.

Web exoplanety.cz vzniká při příležitosti Mezinárodního roku astronomie 2009 a startu družice Kepler. Exoplanety.cz jsou hostovány na serveru České astronomické společnosti.