Scienceworld.cz
PRO MOBIL

KLASICKY

První představení racku napájeného křemíkovou fotonikou

tisková zpráva společnosti Intel

Intel představil první funkční rack postavený na architektuře Intel Rack Scale Architecture (RSA) s technologií Intel® Silicon Photonics.

RSA design společnosti Intel nabízí možnost zajišťovat nebo logicky sestavovat zdroje na základě specifických požadavků konkrétní aplikace. Intel RSA rovněž umožní snazší náhradu a konfiguraci komponent při instalaci cloud computingu, úložných a síťových zdrojů.

První funkční rack na bázi RSA je vybavený nově uvedenými procesory Intel Atom C2000, Intel® Xeon® a switchem podporujícím Intel SDN top-of-rack a Intel Silicon Photonics technologie. V rámci této ukázky byl rovněž odhalen nový konektor MXC a technologii optických vláken ClearCurve*, již na základě požadavků Intelu vyvinula společnost Corning*. Konektory vláken byly navrženy tak, aby spolupracovaly s komponenty zmíněné Intel Silicon Photonics.

Nové technologie namísto elektrických signálů měděným drátem posílají fotony tenkým optickým vláknem. Dokážou tak přenést obrovské datové objemy dosud nebývalou rychlostí a na podstatně větší vzdálenosti. Přenos může dosahovat rychlostí až 1,6 terabitů za sekundu a na vzdálenost až 300 metrů v rámci datacentra. Jako zdůraznění rostoucího dosahu implementací Intel RSA oznámily společnosti Microsoft a Intel spolupráci s cílem inovovat rackový RSA design od Microsoftu.