Studená fúze opět v kurzu?

Aktuality |

Ze setkání Americké chemické společnosti údajně vyplývá, že úvahy o studené fúzi se zvolna opět zbavují nádechu šarlatánství.

Chemik Jan Marwan uvedl, že na setkání zaznělo velké množství příspěvků na toto téma, počínaje úvahami, že tento proces jsou schopné provádět i v přírodě některé bakterie; ty by se mohly používat například pro likvidaci radioaktivního odpadu. V jiných referátech se měly objevit názory, že energetickou krizi tohoto století vyřeší studená fúze v zařízeních připomínajících současné baterie nebo i nové teoretické modely tohoto procesu.

Objev studené fúze oznámili v roce 1989 Martin Fleishmann a Stanley Pons, když se však tyto výsledky nepodařilo reprodukovat, počáteční senzace se změnila v blamáž. Ti vědci, kteří pokračovali v příslušných výzkumech, začali raději namísto studené fúze používat termín LENR (low energy nuclear reactions, nízkoenergetické jaderné reakce).

Poznámka: Řada věcí působí stále poněkud přitaženě za vlasy, např. bakterie provádějící nikoliv chemické, ale jaderné reakce…?

Viz také: Jak to bylo se studenou fúzí?