Memy: Jde přece jen o informaci!

Biologie |

Dnešní biologie stojí na popisu na úrovni molekul nukleových kyselin. Richard Dawkins však přišel s úvahou, že klíčová není ani tak vlastní hmotná DNA, ale spíše informace, kterou v sobě nukleová kyselina nese. Jde prostě o objekty, které jsou schopny evoluce, tedy mutace a reprodukce. Informace nemusí být nesena pouze v DNA, ale např. i psychickými strukturami, tzv. memy.
Memem může být slovo, melodie, gesto nebo i ideologie, gramatický jev či jazyk. Mezi memy pak probíhá jakási obdoba přírodního výběru, působení memu na lidský mozek lze chápat jako jakousi psychickou infekci… Problémem se zabývá celé jedno speciální vědní odvětví, tzv. memetika (http://ui.fpf.slu.cz/persons/Kelemen/hudba.htm, http://pespmc1.vub.ac.be/MEMIN.html,