Scienceworld.cz
PRO MOBIL
PRO MOBIL


KLASICKY
KLASICKY


Tisková zpráva: Farmaceutické společnosti musejí znovu promyslet své inovační strategie

Podle nového společného výzkumu společností Accenture a CMR International mají organizační změny základní roli ve snaze firem zvyšovat produktivitu

Nový výzkum společností Accenture a Centre of Medicine Research (CMR) International vyvrací domněnku, podle které vyšší investice do počátečních stádií vývoje nových léků vyřeší problémy s produktivitou toho procesu. Farmaceutické společnosti potřebují přehodnotit rozdělení investic mezi vývoj zcela nových léčiv (first-in-class drugs) a výzkumné projekty zaměřené na již známé cíle. Navíc, pokud společnosti hodlají efektivně zvládat výzkum a vývoj se všemi jeho omezeními, potřebují si vyjasnit, jaké dopady budou mít plánované inovace na chod celé organizace a na její hodnotový řetězec.

Společný výzkum porovnával potřebné investice, dobu trvání a míru úspěšnosti projektů, v rámci kterých jsou vyvíjena zcela nová léčiva, s vývojem léků založených na již známých cílích. Výsledky potvrdily, že výlučné zaměření společnosti na investice do výzkumu nových léků znamená vyšší riziko zdržení celého procesu a tím i pozdější uvádění úspěšných terapií na trh.

Navíc jsou analytici přesvědčeni, že výzvy dané omezeními spojenými s výzkumem a vývojem, vedou společnosti k tomu, aby všemi dostupnými způsoby zvyšovaly hodnotu svých produktů, a to na všech stupních: od počátečních objevů, přes vývoj léčiv až po konečnou komercializaci. Pokud si takto počínají, dokáží identifikovat významné příležitosti ke zlepšování produktivity a zvyšování komerčního potenciálu svých produktů.

"I když výzkum s cílem vyvíjet zcela nové léky bude vždy hrát ústřední roli ve schopnosti farmaceutické firmy přinášet na trh stále lepší léčiva, společnosti se musejí znovu zamyslet nad svými inovačními strategiemi," říká Ann Bakerová, partnerka Accenture pro oblast Health & Life Sciences. Vysoce výkonné farmaceutické firmy usilují o aplikaci těchto inovativních přístupů v rámci celé organizace, od prvních krůčků samotného objevu po celou cestu až k pacientům. Právě toto může být ten správný klíč k dosažení vyšší úrovně produktivity práce celé společnosti.“

Výzkum zjistil že:

* Projektům zaměřeným na zcela nové cíle obvykle trvá o 16 měsíců déle, než se jim podaří dostat lék do fáze klinických zkoušek, než je tomu u projektů směřujících k již známým cílům.
* Pouze 3 procenta projektů založených na vývoji zcela nových léků se dostane až do fáze před-klinického vývoje ve srovnání se 17 % projektů směřujících ke známým cílům.
* V počátečních stádiích výzkumu je míra úspěšnosti projektů se známými cíli 76 %, zatímco u zcela nových cílů je úspěšnost pouze 57%.

Na základě těchto dat Accenture a CMR International modelovaly portfolio objevů přibližně 200 projektů s celkovou mírou úspěšnosti 10 %, což je předpoklad, který podle výzkumů CMR International zrcadlí současnou běžnou míru úspěšnosti v oboru. Podle tohoto modelu by společnost zaměřená pouze na nové cíle potřebovala téměř čtyřikrát více nových projektů ročně než firma pracující pouze se známými cíli. (tj. zhruba 90 k 25).

Metodologie:
Pro ocenění rizik a odměnu vědecké inovace ve farmaceutickém výzkumu a vývoji Accenture a CMR International analyzovaly data shromážděná během projektu společnosti CMR International z roku 2003 nazvaného Drug Discovery Performance Metrics Programme. Tato data zahrnují míru úspěšnosti vývoje léků a trvání jeho jednotlivých fází v 15 farmaceutických společnostech mezi roky 2000 a 2002.

autor


 
 
Nahoru
 
Nahoru