Linky: Pythagorova věta – Praní spermií – Černá díra v Mléčné dráze – Druhý tunguzský meteorit?

Astronomie |

Uprostřed naší galaxie je zřejmě černá díra, praní spermií by mohlo usnadnit tvorbu geneticky modifikovaných zvířat, na světě je možná nápis související s historickým Ježíšem, na Aljašce viděli obrovského ptáka, na Sibiři spadl meteorit, podáváme se na elegantní a jednoduchý důkaz Pythagorovy věty... Přinášíme pravidelnou várku odkazů.

Uprostřed naší galaxie je zřejmě černá díra, praní spermií by mohlo usnadnit tvorbu geneticky modifikovaných zvířat, na světě je možná nápis související s historickým Ježíšem, na Aljašce viděli obrovského ptáka, na Sibiři spadl meteorit, podáváme se na elegantní a jednoduchý důkaz Pythagorovy věty… Přinášíme pravidelnou várku odkazů.

Na Aljašce by se snad mohl vyskytovat obří pták s rozpětím křídel až 4,5 metru, píší Lidovky. Biologové ovšem žádného takového tvora neznají.

Nápis na schránce pro kosti mrtvých, který objevili archeologové v Izraeli, by snad mohl souviset s historickým Ježíšem, píše Tiscali.

Černá díra by se mohla nacházet přímo v centru naší galaxie Mléčná dráha, píše Ihned. Dokonce je možné, že černé díry vznikaly již při procesu formování galaxií, tj. skoro každá galaxie by pak obsahovala ve svém jádru nějakou černou díru.

Především bulvárněji orientovaný tisk referoval o tom, jak na konci září dopadl v oblasti Sibiře druhý tunguzský meteorit. Události uvádí na pravou míru Space Portal. I když nejde o žádnou senzaci, přesto se jedná o zajímavou astronomickou událost.

Jeden ze čtenářů navrhoval jako doplněk Science Worldu tvorbu fotogalerie. Zájemcům přinášíme prozatím odkaz na počítačově generované obrázky DNA.

Elegantní a velmi jednoduchý důkaz Pythagorovy věty přináší vědecká sekce Neviditelného psa. Poznámka: Budeme dokazovat větu ne pro čtverce, ale pro trojúhelníky, což bude kupodivu jednodušší a zcela analogické. Doporučujeme i diskusi k tématu.

Jednoduchý nový způsob tvorby genetických modifikací u hospodářských zvířat popisuje New Scientist. Metoda předpokládá, že spermie „vypereme“ s geny, které do nich chceme vložit a následně použijeme pro umělé oplodnění. Dosud se zaváděné geny musely složitě implantovat do vajíčka.