Tisková zpráva: Xerox pomaha NASA zpracovavat informace z Marsu

Astronomie |

Na milionech kilometrů vzdálené planetě Mars se od ledna tohoto roku pohybují dvě sondy amerického Národního úřadu pro vesmír a letectví (NASA) a sbírají informace o této červené planetě. Pracovníci NASA nasbíraná data analyzují pomocí softwaru DocuShare, řešení pro správu obsahu od společnosti Xerox. Na projektu se podílejí lidé z celého světa a toto řešení jim umožňuje mít vždy k dispozici veškeré potřebné údaje.

Systém DocuShare, který je založený na webu, využívali vědci a inženýři z NASA již v prvních fázích projektu mise na Mars, a to ke každodennímu ukládání a výměně velkého množství dokumentů. V současné době se DocuShare využívá i ke sdílení nejrůznějších dat, která neustále přicházejí z obou sond -“Spirit” a “Opportunity” – z povrchu Marsu.

V této chvíli DocuShare obsahuje stovky souborů, včetně fotografií a informací o teplotách povrchu Marsu, informací shrnujících etapy vývoje projektu, dat ze senzorů obou robotů a údajů o nastavení jejich mechanických rukou.

Systém DocuShare obsahuje rozsáhlou online knihovnu, která je k dispozici 24 hodin denně. Více než tisíc vědců, inženýrů a členů univerzitních týmů z celého světa se spoléhá na DocuShare, který jim rychle a jednoduše umožňuje přístup k více než 100 000 souborům a 100 gigabytům dat z Laboratoře tryskových pohonů (JPL) NASA.

„Vědci z Laboratoře tryskových pohonů využívají DocuShare při práci na významných projektech již od roku 1998,” řekl David Smith, viceprezident a generální ředitel divize Xerox DocuShare. „DocuShare zajišťuje spolehlivý a snadný přístup k důležitým informacím. Díky přístupu k informacím v reálném čase a odstranění problémů vznikajících při práci s více systémy, jsou vědci z Laboratoře tryskových pohonů mnohem produktivnější.”

Systém DocuShare běží na centrálním serveru Solaris a podporuje všechny uživatelské platformy včetně Windows a Linuxu. Kromě týmu pracujícím na projektu mise na Mars, využívá DocuShare více než 5 000 dalších lidí podílejících se na aktivitách NASA. Systém DocuShare obsahuje celkem 700 gigabytů dat a spravuje více než 300 000 souborů potřebných pro vesmírný program.