VMware Fusion pomáhá fyzikům v CERNu analyzovat data z nejchladnějšího místa na Zemi

Ostatní |

Za pomoci VMware Fusion používají fyzikové hardware Macintoshe pro provozování softwaru na bázi Linuxu, který se připojuje k LHC Computing Grid...

***tisková zpráva VMware

VMware, Inc., (NYSE: VMW), světový lídr v oboru virtualizačních řešení od desktopů po datová centra, dnes oznámil, že fyzikové v CERNu, Evropské organizaci pro jaderný výzkum a přední světové laboratoři fyziky částic, používají VMware Fusion pro sdílení linuxového počítačového kódu prostřednictvím virtuálních strojů VMware, které běží na hardwaru Apple.

Virtuální stroje, vytvářené pomocí VMware Fusion, jsou používány fyziky pracujícími na experimentech, které probíhají na největším světovém urychlovači části s názvem Large Hadron Collider (LHC). LHC je nejvýkonnější urychlovač na světě, který vytváří paprsky částic se sedmkrát vyšší energií, než jakékoli dosavadní zařízení, a asi třicetkrát intenzivnější, když dosahuje projektovaného výkonu. Urychlovač LHC je uložen v tunelu dlouhém 27 kilometrů a jeho provozní teplota je 1,9 °C nad absolutní nulou (-271 °C). Studium kolizí částic při vyšších energiích, než kdykoli předtím, umožní fyzikům udělat další pokrok v chápání záhad vzniku a fungování vesmíru. Za pomoci VMware Fusion používají fyzikové hardware Macintoshe pro provozování softwaru na bázi Linuxu, který se připojuje k LHC Computing Grid (LCG) – distribuované výpočetní síti, do které je zapojeno 150 počítačových center s přibližně 40 000 CPU, které zpracovávají každý rok 15 petabytů nových dat. Tato síť, která poskytuje výpočetní výkon pro některé nejsložitější experimenty, může být zpřístupněna z CernVM, upraveného operačního systému Linux, který běží na nenáročném virtuálním stroji VMware, nasazeném na řadě PC a Mac pracovních stanic a notebooků.

Urychlovač LHC bude v CERNu oficiálně spuštěn 10. září