Kvantový počítač od Hewlett-Packard a z MITu

Technologie |

Společnost Hewlett-Packard a MIT (Massachusetts Institute of Technology) oznámily společný projekt, v rámci kterého má dojít ke konstrukci kvantového počítače. ...

Do projektu bude investována částka v hodnotě 2,5 milionu dolarů. Jde přitom o součást ještě rozsáhlejšího kontraktu, v rámci kterého budou v MITU a v laboratořích HP v kalifornském Palo Altu a anglickém Bristolu působit také jedni z "otců" kvantových počítačů, Neil Gershenfeld a Isaac Chuang.
Tisková zpráva vydaná u příležitosti této spolupráce bohužel obsahuje pouze "standardní" informace o tom, že Moorův zákon nemůže platit ve světě klasických počítačů věčně a že kvantový bit (qbit) pojme více informace než bit klasický.
Co se týče konkrétního principu, na kterém by měl kvantový počítač od HP pracovat, Gershenfeld a Chuang se zatím snažili kvantový stav stabilizovat především prostřednictvím nukleární magnetické rezonance (NMR — metoda původně používaná a analytické chemii).
Z počítačových firem se dosud na poli kvantových počítačů nejvíce angažovala IBM.