Tisková zpráva: Motorola dodala svůj první biočip

Technologie |

Motorola dodala svůj první biočip – eSensor - pro analýzu DNA pro klinické testy; Nová smlouva s nadnárodní zdravotnickou společností na cenově přijatelnou detekční technologii. ...

Motorola dodala svůj první biočip – eSensor – pro analýzu DNA pro klinické testy; Nová smlouva s nadnárodní zdravotnickou společností na cenově přijatelnou detekční technologii.

Pasadena, 12. listopadu 2001 – Motorola, Inc. (NYSE: MOT) dodala prostřednictvím společnosti Motorola Life Sciences laboratořím Sanofi-Synthelabo svůj první biočip pro analýzu DNA eSensorTM, který odhaluje mutace v genových superrodinách cytochromu P450. Tento senzor se bude používat pro klinické testování vybraných terapeutik. Součástí nedávno podepsané smlouvy je dodávka 500 čipů a detekčního systému pro analýzu DNA – eSensor DNA Detection System, vyrobeného v pasadenské továrně společnosti Motorola, výzkumné organizaci firmy Sanofi-Synthelabo v Pensylvánii. Čipy Cytochrome P450 použije Sanofi-Synthelabo pro klinické testování Phase I.

Zpočátku se bude čip využívat ke sběru údajů a pomůže tak vědcům odhalit závažné genetické mutace související se schopností pacienta metabolizovat určité léky. Tyto informace mohou v raných fázích klinických testů pomoci farmaceutickým společnostem určit vztah mezi nepříznivými reakcemi na daný lék a určitými genotypy. Díky tomu mohou v pozdějších, nákladnějších fázích testů sledovat účinky léků pouze na těch pacientech, kteří z nich budou mít největší prospěch. Tak by systém eSensor DNA Detection System mohl pomoci urychlit uvedení nových léků na trh.

“Sanofi-Synthelabo je naším prvním nadnárodním zákazníkem v oblasti zdravotnictví, který odebírá tuto universální a snadno použitelnou technologii,” řekl Ph.D. Randy Levine, ředitel rozvoje obchodu společnosti Motorola Life Sciences. “Toto analytické zařízení, které je obecně určeno pro výzkumné aplikace, bude v analyzovaných vzorcích současně odhalovat mutace v genech 2D6, 2C9 a 2C19.”

Dr. Martin Graham, zástupce ředitele pro klinickou farmakokinetiku a metabolismus společnosti Sanofi-Synthelabo, k tomu dodává: “Detekční systém eSensor umožňuje pružnou, rychlou a cenově přijatelnou detekci polymorfismu jednoho nukleotidu (SNP – Single Nucleotide Polymorphism) a genotypizaci klinických vzorků. Jedná se o jednoduchou inovativní technologii, která by měla usnadnit genotypizaci v klinických studiích. Jakmile tento systém potvrdí své možnosti uplatnění, hodláme ho rozšířit tak, aby mohl být využit nejen v 1. fázi studií, ale rovněž v pozdějších fázích klinických testů.”

Systém eSensor DNA Detection System je založen na bioelektronice a pro vytváření elektronických obvodových prvků využívá organické sloučeniny. Toto technické zařízení může určovat a kvantifikovat až 36 cílových sekvencí DNA nebo RNA zároveň. Jedná se o veliký pokrok v analýze DNA, který rozšíří používání testů DNA a pomůže zlepšit zdraví a bezpečí lidí. V porovnání s jinými systémy využívajícími biočipy pro analýzu DNA je technologie použitá v systému eSensor společnosti Motorola levnější a snáze se používá, takže je vhodnější pro širší využití, např. pro klinické testování.

Možnost nabídnout metodu získávání a analýzy údajů z testů, která poskytne jasné a jednoznačné výsledky, sníží náklady a zdokonalí praktické testování DNA. “Tato klinická spolupráce společnosti Motorola je dalším krokem k tomu, aby se testy DNA staly běžnou součástí v lékařství i průmyslu,” vysvětluje R. Levine.

O společnosti Motorola
Společnost Motorola, Inc. je vedoucím světovým poskytovatelem integrovaných komunikačních řešení a vestavěných elektronických řešení. Její obrat v roce 2000 byl 37,6 miliardy USD. Společnost Motorola Life Sciences vyvíjí pokrokové nástroje pro genetickou analýzu, jež jsou příslibem dokonalejších řešení potřeb biolékařských a průmyslových odvětví. Tyto produkty díky praktickému využití genetických znalostí přispějí k lepší zdravotní péči. Naše integrované, cenově dostupné analytické systémy také umožní lepší řízení a sledování zemědělských výrobků a zdravotní nezávadnosti potravin. V současné době jsou na trhu dva produkty: bioanalytický systém CodeLink™ je určen pro výzkumné aplikace, zatímco detekční systém eSensor™ DNA Detection System je využíván v klinických a průmyslových diagnostických aplikacích. Máte-li zájem o více informací, navštivte www.motorola.com/lifesciences.

O společnosti Sanofi-Synthelabo
Sanofi-Synthelabo je nadnárodní farmaceutická společnost. Sanofi-Synthelabo patří mezi 20 největších farmaceutických skupin na světě – její roční obrat přesahuje 6 mld. USD a zaměstnává více než 33 000 pracovníků ve více než 100 zemích. Její mezinárodní sídlo se nachází v Paříži, centrála pro Spojené státy je v New Yorku. Máte-li zájem o více informací, navštivte www.sanofi-synthelabo.com nebo www.sanofi-synthelaboUS.com.