Jak donutit gravitaci zeslábnout?

Astronomie |

Nápadů, jak odrušit gravitační působení, byla již vymyšlena celá řada, a žádný z nich nefungoval, nebo se ho alespoň nepodařilo uvést do praxe. Objev antigravitace by měl samozřejmě obrovský význam. Nyní se zdá, že na tomto poli se opatrně angažuje i americká NASA. Představy o antigravitaci by tak snad mohly získat méně šílený punc než konstrukce perpetum mobile.

Zdroje informací k tomuto článku je nepříliš konkrétní materiál uveřejněný ve webové verzi Los Angeles Times. Píše se v něm o výzkumu ruského fyzika Podklentova, kterému se údajně podařilo snížit velikost gravitační síly o 2 % – samozřejmě míněno vzhledem ke stejně hmotnému “původnímu” tělesu.
Pokud by se takový objev potvrdil, bylo by to samozřejmě zjištění hodné Nobelovy ceny. Podklentov, působící tehdy (roku 1992) na univerzitě ve finském Tampere, však nezveřejnil příliš mnoho detailů svého řešení. Tvrdí jen, že v jeho zařízení jde o disk z ultravodivého materiálu, který je ochlazen na velmi nízkou teplotu. Účinkem magnetického pole je pak udržován ve vzduchu (respektive ve vzduchoprázdnu) a uveden do rotačního pohybu.
V tuto chvíli má vlastně dojít ke snížení hmotnosti, protože gravitační síla působící na těleso dle Podklentova klesne.

Působí to samozřejmě spíše jako jeden z celé řady “velkých” až zázračných objevů, o nichž pro jistotu nejsou zveřejněny podrobnosti a které v praxi nikdy nikdo neuvidí. Zejména z Ruska přicházejí informace tohoto druhu celkem běžně. V tomto případě je však zajímavé, že zájem o konstrukci zařízení a o příslušné experimenty projevila i NASA. Ne že by to muselo mnoho znamenat.

Zdroj: Los Angeles Times,

Problematikou antigravitace se zabývá i specializovaný server www.Antigravity.org. Zdrojů na toto téma je na internetu velmi mnoho, ty serióznější jsou však, jak se alespoň zdá, v menšině.V příloze je trochu podrobnější popis nového experimentu Podkletnov – Modanese.
Zrovna jsem hledal novější informace, když jsem narazil na článek v ScW.
 Zdraví Palča