Linky: Zamrzlé moře na Marsu a nad ním methan

Astronomie |

Těsně pod povrchem Marsu se skrývá zamrzlé moře, proč promiskuitním druhům primátů tuhne sperma, hledání gravitačních vln v distribuovaném projektu, kde se pěstuje nejvíce GMO plodin, zeleně svítící kuřata, konec vrtání zubů na obzoru? Následuje další přehled odkazů.

Na Marsu bylo objeveno další zamrzlé moře. Zajímavé je, že větší množství ledu pod povrchem Rudé planety bylo tentokrát objeveno nikoliv v polárních oblastech, ale nedaleko rovníku. Led chrání před sublimací vrstva prachu a dalších nánosů, podle všeho jen několik centimetrů silná.

Na Transhumanismus.cz k tomu navíc i úvaha o tom, zda v moři mohou přežívat zamrzlé mikroorganismy. Podezřelé je, že nad oblastí je zvýšená koncentrace methanu (pokud se tedy pozorování potvrdí).

Nárůst plochy, na které jsou pěstovány GMO plodiny, dosáhl meziročně asi 30 procent. V Evropě jsou průkopníky Rumunsko (soja) a Španělsko (kukuřice).

U promiskuitnějších druhů primátů sperma po ejakulaci tuhne, čímž vytváří jakousi ucpávku, která brání v přístupu další spermiím.
Poznámka: V přírodě je tento jev docela běžný, u primátů se však jedná o novinku. Mravenci například jako podobné ucpávky používají dokonce i samotný penis, který se po kopulaci odlomí.

Po SETI@Home přichází obdobný distribuovaný projekt Einstein@Home, tentokrát zaměřený na hledání gravitačních vln.

Jedna z velkých hrůz by se mohla stát minulostí. Namísto vrtání zubních kazů by se časem mohla na poškozená místa nanášet speciální pasta.

Kuřata zeleně svítící díky vpravenému genu z medúzy předávají tento gen i do dalších generací. Vědci doufají, že tento úspěch by mohl otevřít cestu třeba ke kuřatům produkujícím antibiotika.