Oznámení: Zítra zatmění Měsíce!

Astronomie |

V noci ze čtvrtka 15. května na pátek 16. května nastane další pozoruhodný nebeský úkaz - zatmění Měsíce. Náš vesmírný soused se tuto noc na nějakou dobu ponoří do zemského stínu, a proto také dočasně zmizí z oblohy. Nejzajímavější část zatmění začne jenom několik minut po čtvrté hodině ranní v pátek 16. května, kdy se v levé spodní části úplňkového měsíčního kotouče objeví temný zemský stín.

V noci ze čtvrtka 15. května na pátek 16. května nastane další pozoruhodný nebeský úkaz – zatmění Měsíce. Náš vesmírný soused se tuto noc na nějakou dobu ponoří do zemského stínu, a proto také dočasně zmizí z oblohy. Nejzajímavější část zatmění začne jenom několik minut po čtvrté hodině ranní v pátek 16. května, kdy se v levé spodní části úplňkového měsíčního kotouče objeví temný zemský stín. V dalších minutách se bude Měsíc do stínu nořit hlouběji a hlouběji, až kolem tři čtvrtě na pět zmizí celá polovina jeho světlého disku. Bohužel další sledování měsíčního zatmění znemožní blížící se východ Slunce. Zbytek představení je totiž tentokrát vyhrazen Severní i Jižní Americe a také všem drobným ostrovům Atlantického oceánu.
Zatmění Měsíce se za příznivého počasí bude samozřejmě pozorovat i na brněnské hvězdárně – od čtyř hodin ráno až do svítání. Kromě toho lze ve středu 14. května v 19 hodin navštívit na hvězdárně na Kraví hoře multivizuální představení "Černé Slunce", které je věnováno těm nejdramatičtějším nebeským úkazům – zatměním Slunce a Měsíce. Tento nový pořad se ve velkém planetáriu uvádí každou středu a sobotu až do konce května.
za hvězdárnu