Pozvánka: Kosmičtí špioni jsou opět tady!

Astronomie |

Diváci se podívají na tajný severokorejský jaderný reaktor, do tak diskutovaného Iránu, ale třeba i na ruský ponorkový přístav na Kamčatce. Pořad „Kosmičtí špioni“ vypráví nejen o dějinách vesmírné zpravodajské techniky, ale pokouší se shrnout její současný stav a především význam.

Střed města, Brněnská přehrada, Moravské náměstí, letiště v Tuřanech, Kraví hora – to všechno je k vidění během multivizuálního představení „Kosmičtí špioni“, které v únoru pod umělou oblohou brněnského planetária uvádíme každou středu a sobotu vždy v 18 hodin.
„A nejen to,“ dodává režisér představení Jiří Dušek. „Oproti původní verzi představení, které se na podzim loňského roku setkalo s mimořádným zájmem diváků, jsme tato představení Kosmických špionů mírně upravili. Prodloužili jsme totiž procházku satelitními záběry města Brna a na některých místech vylepšili či zcela předělali počítačové efekty. Diváci se proto mohou těšit na okolí Stránské skály, čističku odpadních vod, některé městské čtvrtě a třeba i do nedávna utajovaný vojenský prostor na jihu Brna. Představení proto může být zajímavé nejen pro ty, kteří ho dosud neshlédli, ale vlastně i pro ty, co ho již viděli.“
Diváci se také podívají na tajný severokorejský jaderný reaktor, do tak diskutovaného Iránu, ale třeba i na ruský ponorkový přístav na Kamčatce. Pořad „Kosmičtí špioni“ vypráví nejen o dějinách vesmírné zpravodajské techniky, ale pokouší se shrnout její současný stav a především význam. „První část představení je věnována tzv. optické špionáži,“ prozrazuje opět Jiří Dušek, „ve druhé se diváci seznámí s mnohem utajovanější elektronickou výzvědnou službou. Dozví se, jak pomáhaly špionážní satelity udržovat světovou rovnováhu a že nebýt těchto špičkových umělých družic, přerostla by studená válka už dávno ve válku horkou…“
Oproti původní verzi je multivizuální představení asi o deset minut delší – právě na úkor procházky naším městem. Kosmické špiony uvádí brněnská hvězdárna po celý únor každou středu a sobotu v 18 hodin.

HVĚZDÁRNA A PLANETÁRIUM MIKULÁŠE KOPERNÍKA V BRNĚ