Bezdrátové čidlo na solární energii funguje i po tmě

Technologie |

Bezdrátové magnetické čidlo na solární energii dokáže i v úplné tmě fungovat po dobu šesti dnů.

Bezdrátové čidlo poháněné solární energií uvedla na trh společnost EnOcean.
Kombinací solární energie a bezdrátové technologie vytvořila bezdrátové magnetické čidlo nazvané STM250, které dokáže i v úplné tmě fungovat šest dnů. Při nedostatku světla je totiž bezdrátový systém napájen ze záložní lithium-iontové baterie. Ta se prostřednictvím solárního panelu dobíjí pomocí venkovního (slunce) či vnitřního (žárovka, zářivka) světelného záření. Čidlo, které funguje na principu magnetického kontaktu, je tak možno umístit třeba do kanceláře, bytu, garáže či skladu.

Podle výrobce radiový vysílač čidla umožňuje komunikaci s okolními zařízeními na vzdálenost 300 metrů ve volném prostranství a 30 metrů v zastavěném prostředí. Produkt využívá sofistikovaný radiový protokol pomocí kterého, když se kontakty spínače sepnou či rozpojí, automaticky vysílá signál do ústředny. Celý přenos signálu je započat v průměru v 1/1000 sekundy po indikaci čidla. Krabička v níž se produkt nachází vypadá jako menší domovní zvonek o rozměrech 109 x 17 x 16 mm. Celé zařízení se skládá ze solárního panelu, akumulátoru, jazýčkového kontaktu, mikroprocesoru který řídí čidlo a vysílače-přijímače pro radiový signál. Proprietární radiová technologie je odsouhlasena pro používání v Evropě, USA a Kanadě. Senzor STM250 lze zakoupit za méně než 30 dolarů za kus.