Cisco podporuje výzkum vesmíru

Technologie |

Společnost Cisco Systems zajišťovala pro NASA (National Aeronautics and Space Administration) síť, jež přenášela obrazy z Marsu na letošních oslavách Dne nezávislosti. Ty dostaly z důvodu přistání vesmírné sondy Pathfinder na rudé planetě přezdívku Planetfest 97. Událost byla sponzorována neziskovou nevládní organizací Planetary Society, která se zabývá podporou průzkumu sluneční soustavy.
Přenos byl k dispozici návštěvníkům Planetfestu ve dnech 4. až 6. července v kalifornské Pasadeně a po Internetu.
Televizní přenos začal 4. července přistáním sondy Pathfinder a pokračoval během svátečního víkendu, kdy byli diváci svědky probíhajícího průzkumu. Obrazy byly vysílány jak z Pathfinderu, tak i z mobilní pojízdné sondy Sojourner do laboratoří NASA v Pasadeně. Poté byly obrazy přenášeny po datové síti Cisco na 25" obrazovky na Planetfestu ’97.
Síť Cisco byla postavena pomocí směrovačů Cisco 7200 s ATM moduly PAM (Port Adapter Module) a několika přepínačů Catalyst 1900. Kombinace směrovačů Cisco 7200 a modulů PAM poskytlo řiditelné a spolehlivé řešení. Catalyst 1900 jsou výkonné ethernetové přepínače, které poskytly připojení pro fastethernetové segmenty sítě jednotlivých pracovních skupin Planetfestu. Síťové řešení společnosti Cisco umožnilo uživatelům Internetu, aby se zúčastnili i dalších událostí Planetfestu ’97.