Hlas místo otisku prstu

Technologie |

Otevírání dveří hlasem a strojové rozpoznávání řeči jednotlivého člověka pro různé účely již není pouhou scénou z science-fiction filmu, nýbrž holou skutečností. ...




Otevírání dveří hlasem a strojové rozpoznávání řeči jednotlivého člověka pro různé účely již není pouhou scénou z science-fiction filmu, nýbrž holou skutečností.
Technologie na rozpoznávání lidské řeči je již na americkém trhu dostupná každému, kdo o ni projeví zájem. Prozatím však neslouží k otevírání dveří, ale k mnohem prozaičtějším záležitostem.
Společnost Nuance Communications, implementovala ve spolupráci s firmou Edify aplikaci s názvem Nuance Verifier do infrastruktury jednoho z největších amerických zasilatelských domů. Technologie slouží k ověřování totožnosti opakovaně volajících stálých zákazníků. Po telefonickém spojení je vzorek zákazníkova hlasu automaticky uložen do souboru o přibližné velikosti 10 KB.
Během každého hovoru je hlas volajícího ve velmi krátkém časovém úseku porovnáván se všemi již uloženými vzorky. Při opakovaném volání tak odpadá nutnost přidělování hesel, což způsobuje časové ztráty firmě a starosti se zapamatováním zákazníkovi. Velké možnosti se aplikaci otevírají i na v USA velice rozšířeném poli předplacených telefonních karet.








Související články




Komentáře

Napsat vlastní komentář

Pro přidání příspěvku do diskuze se prosím přihlašte v pravém horním rohu, nebo se prosím nejprve registrujte.