Hudba sfér – vlastně molekul

Technologie |

Velmi zajímavou aplikaci naleznete na stránce http://www.molecularmusic.com/. Molekulární struktura proteinů či nukleových kyselin je zde převedena do řeči tónů. ...

Pokusů něco vizualizovat je celá řada. Jedná se ovšem o modely – atomy a molekuly samozřejmě nejsou různobarevnými kuličkami ze středoškolských skládaček, ovšem na základě této analogie získáme o tajemném kvantovém světě alespoň jakousi představu. Zrak však není jediným smyslem a vizualizace jedinou metodou. Další možnou, byť příliš neužívanou, analogií je samozřejmě převod struktury látek do řeči tónů.
Právě něčím takovým se zabývá doktorka Linda Longová, která jinak jako předměty svého zájmu uvádí homeopatii (odpůrci této metody nechť se nenechají odradit od dalšího čtení článku :-)), terapii hudbou a léky založené na rostlinných produktech.
Na stránce http://www.molecularmusic.com/ najdete hudbu ve formátu MP3, která je vytvořena z jednotlivých molekul tak, že dusíkatým bázím v nukleových kyselinách či aminokyselinám v proteinech přiřadíme určité tóny. Jedná se minimálně o velmi elegantní kuriozitu. Poslechneme si někdy vlastní genom?