Matrix: Živí herci ve virtuální realitě

Technologie |

Americký akční sci-fi thriller Matrix, který se v srpnu objeví v našich kinech, je co se tématu i formy zpracování týče doslova nabit virtuální realitou. ...




Americký akční sci-fi thriller Matrix, který se v srpnu objeví v našich kinech, je co se tématu i formy zpracování týče doslova nabit virtuální realitou.
Výroba filmu si vyžádala dva roky příprav a natáčení. Supervizi nad speciálními efekty měl John Gaeta z Manex Visual Effects v San Francisku. S touto firmou se na výrobě podílely i australské Dfilm Services a Animal Logic (natáčecí místa byla vybrána v Austrálii). Nesnadný úkol nechat hrát živé herce v prostředí virtuální reality byl řešen postupem, který sami tvůrci nazvali "Virtual Cinematography", totiž editací výsledného obrazu z dílčích samostatně nasnímaných a počítačově upravených prvků.
Pro skenování a osvit filmového pásu i elektronický střih byl použit Cineon od Kodaku, pro digitální úpravy, animaci a rendering současný profesionální software, zejméma RenderMan od Pixaru a softImage. Vznikla tak jinak nedosažitelná věrohodnost gamesnických akčních bitek i šokující drsnost skutečné reality příběhu.
Vizuální počítačové efekty si již našly v kinematografii své nezastupitelné místo a objevují se v řadě současných u nás uváděných filmů (např. Mumy, Star Wars Episode I, Astérix & Obélix), kde efektně doplňují příběh. Na rozdíl od nich je Matrix virtuální realitou svou podstatou značná část příběhu se odehrává v kyberprostoru a to v míře i kvalitě v hraném filmu dříve nedosažené.








Související články




Komentáře

Napsat vlastní komentář

Pro přidání příspěvku do diskuze se prosím přihlašte v pravém horním rohu, nebo se prosím nejprve registrujte.