SETI není jediné: nechte svůj počítač zkoumat genom

Technologie |

SETI není jediným distribuovaným projektem. Nechcete nechat svůj počítač, aby místo zahálky zkoumal třeba lidský genom?Na adrese http://www.nyx.net/~kpearson/distrib.html a http://www.nyx.net/~kpearson/distrib-projects.html najdete ...

Na adrese http://www.nyx.net/~kpearson/distrib.html a http://www.nyx.net/~kpearson/distrib-projects.html najdete seznam řady distribuovaných projektů, kterým můžete věnovat výpočetní kapacitu svého počítače. Kromě nejznámějšího SETI lze pozornosti doporučit např. http://www.xpulsar.de/, což je simulace dění v pulsarech (aplikace funguje jako javový applet v rámci webového prohlížeče, tudíž jí nevadí firewally), folding home, který se zabývá složením bílkovin v rámci projektu zkoumání lidského genomu.

K dalším programům patří Genome@home (opět výzkumy týkající se vztahů mezi nukleotidy a proteiny, adresa http://genomeathome.stanford.edu/, aplikace běží i přes firewall, minimálně přes GnatBox) či Golem@home (http://golem03.cs-i.brandeis.edu/download.html), což je program pro evoluci robotů fungující na principu genetického programování.

Osobně jsem si vybral Genome@home (třebaže jsem nezkoumal bližší podrobnosti, jaké že to proteiny vlastně analyzuji :-)), který existuje ve verzích pro Linux i Windows, chystá se i Solaris a FreeBSD.