Linky: 7 milionů let starý předek člověka a umělý virus obrny

Chemie |

Dvě velmi zajímavé zprávy z dalších zdrojů, které vydala ČTK: byla nalezena 7 milionů let staré fosilie, které by mohly patřit předkům člověka a umělá syntéza viru působícího obrnu. ...

Fosilie, která by snad mohla patřit předkům člověka, byla objevena v Čadu. Šokující je stáří nálezu, odhadované na 7 milionů let (srovnejte si s prvními australopitheky!). Přitom genetické odhady svědčí o tom, že linie vedoucí k člověku se od šimpanzí větve mohla oddělit asi před 6 miliony let. Zajímavé je i to, že Čad není zrovna součástí východní Afriky, kde právě měl probíhat vznik člověka. Více např. zde.
Soukromý komentář: Je možné, že se nejedná o přímého předka člověka, ale o jakousi analogickou linii, která vedla tímto směrem a vykazovala některé obdobné znaky – a v evoluci se možná neprosadilo. Byl to "hominid na první pokus" (takto se někdy charakterizují giboni, v některých ohledech překvapivě lidští).

Druhý zajímavý článek se týká umělé syntézy viru obrny. Jde o RNA virus, příslušný článek najdete