Linky: Umělé stromy, Clonaid pod lupou, žraločí teploměry a oceánské pouště

Biologie |

Další várka odkazů: Umělé stromy by mohly lapat oxid uhličitý, záznam EEG může prozradit zločince, žralok dokáže rozpoznat rozdíly teplot v řádu tisíciny stupně, oceánské pouště mohou souviset s nedostatkem železa... Podíváme se na zoubek firmě Clonaid a opět se dostaneme k diskusi o filozofických důsledcích kvantové fyziky.

Další várka odkazů: Umělé stromy by mohly lapat oxid uhličitý, záznam EEG může prozradit zločince, žralok dokáže rozpoznat rozdíly teplot v řádu tisíciny stupně, oceánské pouště mohou souviset s nedostatkem železa… Podíváme se na zoubek firmě Clonaid a opět se dostaneme k diskusi o filozofických důsledcích kvantové fyziky.

Umělé stromy by mohly lapat oxid uhličitý. Typické je, že není vůbec popsán princip, tj. zda je oxid uhličitý lapán prostřednictvím nějaké reakce podobné fotosyntéze, na povrch nějakého porózního materiálu nebo vázán chemicky, např. do louhu.
Více na Idnes

Může mít smysl zkoumání mozků zločinců pomocí EEG. Je možné jednoznačně identifikovat hnutí v mozku podezřelého? (např. při konfrontaci s místem zločinu, pokud podezřelý popírá, že zde kdy byl)
Více na Idnes

Několik objevů se podařilo učinit egyptologům. Jde např. o sochy núbijských králů z období, kdy tato země byla nezávislá na Egyptu (jedna egyptská dynastie v Pozdní době byla naopak právě núbijského původu).
Taktéž se zde píše o receptu na zubní pastu starém asi 1 500 let. Takový text by už ale musel být psán alfabetou nebo latinkou, hieroglyfy se v té době již nepoužívaly. Tudíž i samotné označení receptu za staroegyptský není příliš na místě.
Více na Tiscali

Žralok rozpozná rozdíly teplot v řádu až tisíciny stupně. Tato schopnost se realizuje prostřednictvím změn vodivosti gelu, který má žralok ve své hlavě. K čemu je taková schopnost ale dobrá? Mořští živočichové jsou přece studenokrevní (stejně teplí, jako okolní prostředí), takže je nelze tímto způsobem identifikovat
Více na Ihned

Oceánské pouště jsou oblasti, ve kterých se vyskytuje málo fytoplanktonu – a tudíž zde scházejí i další stupně potravního řetězce. Jaké jsou příčiny vzniku oceánských pouští? Kromě omezených prostředků základních živin se zdá, že limitující roli by mohlo hrát i množství železa.
Více Vesmír
Otázce železa v metabolismech a potravních řetězcích se ještě někdy budeme věnovat podrobněji. Hraje totiž roli např. v boji s infekcemi nebo volnými radikály.

Co vlastně víme o firmě Clonaid a sektě raeliánů, kromě toho, co o sobě prozradili v médiích? Stanislav Reiniš se domnívá, že vše je podvod, jehož cílem je nalákat investory.
Více na Neviditelném psovi

Nakolik je hypotéza mnoha světů oprávněná vůči standardní kodaňské interpretaci kvantové fyziky? Přečtěte si následující diskusi, která je podstatně zajímavější než původní článek.
Více na Neviditelném psovi