Dalekohled Kepler bude pracovat až do roku 2015

Aktuality |

Kosmický dalekohled Kepler má své jisté do roku 2015. Primární část mise dalekohledu Kepler končí v listopadu letošního roku. Tým Keplera před nedávnem podal žádost, aby NASA misi prodloužila, na což bude potřeba nalézt 20 milionů dolarů ročně. Očekávalo se prodloužení mise o dva roky (prozatím), ale realita je taková, že Kepler má zelenou až […]

Kosmický dalekohled Kepler má své jisté do roku 2015.

Primární část mise dalekohledu Kepler končí v listopadu letošního roku. Tým Keplera před nedávnem podal žádost, aby NASA misi prodloužila, na což bude potřeba nalézt 20 milionů dolarů ročně. Očekávalo se prodloužení mise o dva roky (prozatím), ale realita je taková, že Kepler má zelenou až do fiskálního roku 2016, což by mělo být nejméně do konce kalendářního roku 2015.

Hledání nových exoplanet a to zejména těch v obyvatelných oblastech tak může směle pokračovat. Pokud Keplera neodrovná technická závada mohl by v případě exoplanet, které obíhají okolo hvězd slunečního typu v obyvatelné oblasti pozorovat během své mise až 7 tranzitů. Prodloužením mise se také otevírá šance na zpřesnění údajů již objevených kandidátů, nalezení exoměsíců nebo planet na vzdálenějších drahách.