Honeywell v Brně vyvinul službu, která pilotům přináší data o počasí

Aktuality |

Honeywell a Airbus přinášejí leteckým společnostem novou informační službu o povětrnostních podmínkách.




tisková zpráva společnosti Honeywell

Nová služba, kterou nedávno spustila společnost Honeywell Aerospace (NYSE: HON), Weather on Board for FlySmart with Airbus, přináší pilotům aktuální informace o počasí v průběhu celého letu. Nová online aplikace vyvinutá v brněnském centru společnosti Honeywell dokáže pilotům ušetřit čas, cestujícím zvýšit bezpečí a pohodlí a leteckým společnostem snížit náklady na palivo. Ročně jim pomůže ušetřit až 750 000 Kč na jedno letadlo.
Nová aplikace nabízí pilotům komplexní a aktuální zobrazení předpovědi počasí po celé trase letu, takže mohou jednodušeji plánovat odchylky od letového plánu související s počasím. V současné době bývají piloti již při vzletu odkázáni na několik hodin staré údaje, které dostávají v předletové přípravě. Tato služba přináší nový, moderní a účinnější způsob, jak letové posádce poskytovat během všech fází letu aktuální informace, které ji zajistí větší povědomí o všech klimatických změnách během letu.
Novou službu mohou využít všichni zákazníci společnosti Airbus, kteří do svých letadel A320, A330, A380 a A350 pořídili pro letové posádky elektronické zařízení typu EFB (Electronic Flight Bag) pro řízení informací. Služba Weather on Board for FlySmart with Airbus vychází z mobilní aplikace Weather Information Service, kterou představila společnost Honeywell.
„Společnost Honeywell chce pilotům poskytnout maximálně přesné informace o aktuálních meteorologických podmínkách v reálném čase. A přesně tím se vyznačuje naše aplikace „Weather Information Service,“ řekl John Bolton, prezident obchodní jednotky Air Transport and Regional společnosti Honeywell Aerospace. „Leteckým společnostem, které již mají elektronické zařízení pro řízení informací EFB FlySmart with Airbus, usnadní nová služba plánování bezpečnějších letů v průběhu celé trasy.“
Projekt WIS (Weather Information Servis) vznikl v brněnských laboratořích společnosti Honeywell a napomáhá zde v rámci dalšího vývoje k vytváření nových pracovních příležitostí. Jeho autor, špičkový odborník ve vývoji aviatických systémů, Michal Knotek, se podílel na všech úrovních vzniku produktu; od sestavení týmu spolupracovníků až po samotnou realizaci projektu a vyjednávání s potenciálními zákazníky včetně procesu patentového řízení.
„Vysoce kvalitní technické zázemí s množstvím špičkově vybavených laboratoří dává ty nejlepší podmínky přicházet s inovativními projekty a zrealizovat je,“ míní Michal Knotek o prostředí, ve kterém pracuje, a dodává: „Vývoj WIS trval přibližně dva roky a vedle techniků se na něm podíleli také piloti a psychologové.“

O službě Weather on Board for FlySmart with Airbus
Na vývoji služby vyznačující se vysokou integritou a bezpečnými daty, které jsou pilotům poskytovány v reálném čase, spolupracovaly společnosti Honeywell a Airbus. Služba Weather on Board pomůže letové posádce získat větší povědomí o jejím prostředí v průběhu letu.
Mezi klíčové funkce patří:
Displej povětrnostního radaru zobrazuje potenciálně nebezpečné povětrnostní podmínky v grafickém formátu a prostorovém umístění na mapě. Díky tomu jsou pro piloty snadno srozumitelné a mohou tak činit zásadní rozhodnutí týkající se směru letu.
Zobrazení předpovědí formace mraků kumulonimbus umožňuje pilotům získat vertikální pohled na potenciální bouřková oblaka. Díky tomu mohou porovnávat klimatické podmínky v různých nadmořských výškách. Určování směru se tak stává bezpečnější a efektivnější.
Zobrazení předpovědí dynamických turbulencí jasně znázorňuje potenciální oblasti větších turbulencí. Lety se tak pro cestující stávají bezpečnější a pohodlnější. Snižuje se také pravděpodobnost poškození letadla a klesají nároky na jeho údržbu.
Satelitně odvozené výšky mraků umožňují přesnější náhled na měnící se povětrnostní podmínky. Díky tomu se piloti mohou vyhnout potenciálním nebezpečím.
Předpověď 3D proudění vzduchu ve výšce znázorňuje směr a rychlost větru v dráze letu letadla. Piloti tak mohou zvolit nejlepší možnou trasu, což jim pomáhá dorazit na místo určení včas, snižovat spotřebu paliva a vznik emisí.








Související články




Komentáře

01.06.2016, 21:56 proka

Špatné počasí

V Brně je dost často špatné počasí. Nejlepší je si tam najít nějaké pěkné ubytování :-)

Napsat vlastní komentář

Pro přidání příspěvku do diskuze se prosím přihlašte v pravém horním rohu, nebo se prosím nejprve registrujte.