Každá šestá hvězda má planetu o velikosti Země

Aktuality |

V Kalfornii proběhl tradiční novoroční sjezd Americké astronomické společnosti. V minulosti zde byla prezentována řada klíčových objevů v oblasti exoplanet. Byly zde dementovány a současně ohlášeny objevy „planet“ u pulsarů (1992) nebo první objevy Keplera (2010) a mnoho dalšího. Co letos?   Tým Keplera: 1 z 6 hvězd hostí planetu o velikosti Země, která obíhá blíže než […]

V Kalfornii proběhl tradiční novoroční sjezd Americké astronomické společnosti.

Tým Keplera:

1 z 6 hvězd hostí planetu o velikosti Země, která obíhá blíže než Merkur ve Sluneční soustavě.

Oficiálně bylo potvrzeno 461 nových kandidátů, celkově jich tak je formálně 2740. Nedávno byl ovšem vydán seznam až 18 000 událostí, které lze považovat za tranzity exoplanet.

Kepler našel 4 super-Země v obyvatelných oblastech. Jedna (KOI-172.02) má průměr 1,5 Země a oběžnou dobu 242 dní. Planeta obíhá kolem hvězdy podobné Slunci.

Nejvíce nových kandidátů, kteří padli týmu do oka, má velikost Země nebo o něco větší.Z výsledků Keplera lze odvodit počet exoplanet v Galaxii na více než 100 miliard.

Současný katalog kandidátů Keplera:

Kandidáti o velikosti Země (do 1,25 průměru Země): 351

Super-Země (1,25 – 2 Země): 816