Kontaminovaný hmyz ohrožuje masožravky

Aktuality |

Britští vědci dospěli k závěru, že těžké kovy možná mohou za poklesem počtu masožravých rostlin. Hromadí se totiž v těle hmyzu a masožravka se pak kontaminovanou kořistí může otrávit. Vědci se konkrétně zaměřili na měď a kadmium (to se vyskytuje v některých nátěrech i hnojivech). Ukázalo se, že měď masožravkám ani ve zvýšené koncentraci prakticky […]

Vědci se konkrétně zaměřili na měď a kadmium (to se vyskytuje v některých nátěrech i hnojivech). Ukázalo se, že měď masožravkám ani ve zvýšené koncentraci prakticky nevadí a rostlina kov dokáže vyloučit. Naopak kadmium negativně ovlivňuje hospodaření s vodou i další metabolické procesy, v rostlinách se akumuluje a může i narušit růst stonku. Takhle to funguje alespoň u rostliny Sarracenia leucophylla.

Samozřejmě, že těžké kovy nejsou není jediný důvod, proč se v poslední době řada druhů masožravých rostlin stala ohroženými. Ubývají jim přírodní lokality a lidé je také nelegálně vykopávají a snaží se je pěstovat doma.

Poznámka: O tom, že mezi masožravky v jistém ohledu patří třeba petunie nebo brambor viz článek Zelená šelma za okny