Zpráva brněnské hvězdárny: Vánoční hvězda

Astronomie |

"Ježíš Kristus provází lidskou kulturu po dvě tisíciletí. Pokud opravdu žil, kdy se vlastně narodil? Ukazuje se, že počátek našeho (křesťanského) letopočtu se od případného okamžiku narození Ježíše Krista liší. Jeho narození měl doprovázet nevšední úkaz - hvězda Betlémská. Mystérium úkazu, který stále není spolehlivě vyřešen, přitahuje teology, vědce i laiky."

Od středy 1. prosince 18 hodin uvádíme pod umělou oblohou planetária představení Vánoční hvězda. "Ježíš Kristus provází lidskou kulturu po dvě tisíciletí," prozrazuje tvůrce pořadu Miloslav Zejda. "Jde o mýtus, legendu nebo o reálnou historickou postavu? Pokud opravdu žil, kdy se vlastně narodil? Ukazuje se, že počátek našeho (křesťanského) letopočtu se od případného okamžiku narození Ježíše Krista liší. Jeho narození měl doprovázet nevšední úkaz – hvězda Betlémská. Mystérium úkazu, který stále není spolehlivě vyřešen, přitahuje teology, vědce i laiky."

Návštěvník pořadu se spolu s moderátorem vydá po stopách starých i nejnovějších vysvětlení dnešního symbolu vánoc. Krása zimního hvězdného nebe jej pak alespoň na chvíli odpoutá od starostí a shonu, který při přípravě svátků klidu, pohody a míru panuje. Pořad "Vánoční hvězda" uvádíme po celý prosinec (kromě 25. 12.) každou středu a sobotu vždy v 18 hodin.

HVĚZDÁRNA A PLANETÁRIUM MIKULÁŠE KOPERNÍKA V BRNĚ