Curiosity našla na Marsu důkazy dávného potoka

Aktuality |

Slavná laboratoř přináší první objevy..

Curiosity dál brouzdá rudou planetou. Pokud není nic zajímavého v dohledu, ujede za den i pár desítek metrů a je už velmi blízko svému prvnímu velkému cíli – místu „Glenelg“, ve kterém se stýkají tři rozdílné geologické vrstvy a od místa přistání je vzdáleno asi 400 metrů.

Pojízdná laboratoř nyní přinesla další důkazy o dávné existenci kapalné vody na povrchu rudé planety. Curiosity prostudovala místo, ve kterém byl kdysi patrně menší potůček. Na základě velikosti „štěrku“ se vědci domnívají, že zde kdysi tekla voda rychlostí asi 1 metr za sekundu. Ve zdejším potůčku byste si však určitě nezaplavali, voda by vám sahala tak po kotníky.

Curiosity v den objevu potoka urazil úctyhodných 52 metrů. Nyní ho čeká ještě pár dní cestování a poté začne příprava na průzkum místa  Glenelg. Vědci nechtějí nic podcenit a na průzkum se důkladně připravují. Curiosity tak bude kolem dvou týdnů spíše parkovat v okolí Glenelgu.