Cytokiny: hormony jako hnojiva

Aktuality , Biologie , Chemie , Neživá příroda | 30.03.2015

Zatímco většina listových hnojiv je univerzální, olomoučtí vědci připravili specifická hnojiva pro konkrétní plodiny. více

R2d2: Objeven konkrétní sobecký gen

Biologie | 30.03.2015

Jak vlastně rozlišit mezi selekcí na úrovni jedince a genů? Kolem čeho se točí evoluce? A jak pracují deformátory segregace, prý "popírající Mendelův zákon"? více

Počítačové vidění v MATLABu

Technologie | 27.03.2015

Počítačové vidění (computer vision) využívá obrazu a videa k detekci, klasifikaci a sledování objektů nebo událostí za účelem pochopení reálné situace. MATLAB jako jazyk a platforma pro technické výpočty nabízí množství funkcí, které můžete v této oblasti využít. více

NASA chystá novou superraketu, možná ji ale nebude mít odkud vypustit

Aktuality , Astronomie , Neživá příroda , Technologie | 27.03.2015

V USA nyní běží dva vývojové proudy. Zatímco soukromé firmy připravují kosmické lodě pro dopravu lidí na oběžnou dráhu, NASA pracuje na nové raketě a technologii pro dopravu do vzdálenějších končin Sluneční soustavy. více

Obchod jako magnet

Člověk , Ekonomika , Matematika , Neživá příroda | 27.03.2015

Že je pro úspěch libovolného obchodu důležitá jeho poloha, to je tvrzení triviální. Dá se to ale nějak kvantifikovat? Obchody si můžeme představit v jakémsi „silovém poli“ podobném třeba magnetickému. více

Rekordní hustota dat: 3D NAND a buňky s plovoucím hradlem

Aktuality , Technologie | 26.03.2015

Micron a Intel představují novou paměť 3D NAND Flash více

Pražské pralesy: nejen akát

Biologie | 26.03.2015

Zkuste projít drsnou divočinou pražských pralesů! Najdete jich tu hned několik desítek… a vlastně to většinou nejsou pralesy, protože jejich stáří bývá do sta let. více

Lepší elektronová mikroskopie pro rostlinné vzorky

Aktuality , Biologie , Technologie | 25.03.2015

Brněnští vědci posouvají pozorování rostlin na dosud nevídanou úroveň. Nová metoda slibuje efektivním výběrem plodin odolných vůči suchu přispět k udržení potravinových zdrojů v době globální změny teploty. více

Androidka ChihiraAico: Toshiba chce asistenční roboty nasadit do roku 2020

Aktuality , Technologie | 25.03.2015

Na svém stánku v rámci letošního veletrhu CES představila společnost Toshiba robotickou ženu „ChihiraAico“. Tento exponát získal pozornost celého světa. více

V Řeži vyvíjejí kombinaci fotovoltaiky a vodíkové baterie

Aktuality , Technologie | 25.03.2015

Vývoj směřuje k posilování energetické samostatnosti spotřebitelů. V budoucnu přináší řešení právě propojení fotovoltaiky a vodíkové baterie, která by dokázala zásobovat domácnost až tři týdny i za nevlídného počasí. více

1 2 3 ... 782